emma navine

mamma till världens bästa William ♥

10-månaderskontroll på BVC

Kategori: Allmänt

Williams nya, aktiva livsstil har gjort underverk på vågen! Idag var vi på 10-månaderskontroll på BVC och han är nu väldigt nära medelstrecket med sina 10,2 kg. Gudskelov börjar även hans huvud att inta något normalare proportioner, och det tackar jag verkligen för. Jag vet inte hur många tröjor, t-shirts och bodys jag har fått hätt iväg, helt oanvända, pågrund av det där överdimensionerade huvudet!

I samma veva som jag skrev det förra inlägget, började sonen dra sig framåt på händerna. Idag såg jag att han börjat ta hjälp av benen också, så nu går det riktigt fort emellanåt. Speciellt om katten är i närheten. Till kattens stora fasa, förstås. Det är tur att katten är snäll, även om det i princip är raka motsatsen till vad William är med katten ;)

För en vecka sedan hittade jag ett litet riskorn i Williams söta lilla trut. Helt oväntat var det, för jag hade nog räknat med gnäll, feber eller diarré - men han visade inga tecken på tandsprickning alls. Ibland undrar jag om han överhuvudtaget kan känna smärta...


Samma dag, åt han blomjord. Och på kvällen när han badade så ställde han sig upp - bara sådär!

Det går minst sagt framåt... med rasande fart... och jag saknar bebistiden nåt så fruktansvärt, men visst är det kul att se hur mitt lillhjärta utvecklas också :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: