emma navine

mamma till världens bästa William ♥

I vanliga fall klassas jag inte som en efterbliven,men i det här fallet är jag tydligen helt jävla hjärndöd

Kategori: Allmänt

Jag förstår inte hur jag lyckas! Efter lite klick och tryck och jox på försäkringskassans hemsida, så dimper det efter några dagar in en slant på kontot - trots att jag fortfarande inte begriper ett jota av det hela. Helt otroligt, vilken bedrift!
 
Sen får man höra folk som i princip är försäkringskassaexperter svära ve och förbannelse över att det krånglar eller tar tid. Ett tag trodde jag till och med att föräldrapenningen skickades ut automatiskt typ två-tre gånger i månaden, men nu börjar jag nog sakta men säkert förstå att det gör den ju inte, för nu var det ett tag sen jag fick nåt. Haha. Så det är väl dags att gå in och göra några magiska klick på random datum i den söta lilla almanackan dom har där.
 
Egentligen så skulle jag vilja förstå precis allting, vetgirig som man är. Faktum är att det gnager rätt hårt att inte förstå det här. Men sist jag försökte hade de då rakt inte Emma-anpassat sina förklaringar. Jag har ju hört talas om jämställdhetsbonus och grejer, vilket kan vara behändigt att förstå sig på... i vanliga fall klassas jag inte som en efterbliven, inte vad jag vet iallafall. Men i det här fallet är jag tydligen helt jävla hjärndöd.

Jag hade inte tvekat en sekund på att hoppa över alla föräldraträffar och spenderat den tiden åt en försäkringskassekurs istället. Hur vridet det än låter så är det bannemig lättare att läsa sig till livet som förälder, än hur man ansöker om en stackars föräldrapeng.

Jag vet inte ens vad jag får per dag. Jag vet än mindre hur mycket jag får ut på en månad. På specifikationen jag får hem står det att jag fått ersättning för 2, 3, 2, 4, 2 och 3 dagar. Varför? Varför inte bara skriva 8 feb - 8 mars, si och så mycket fick du? Fast det kanske är jag som ansöker tokigt, så det är därför jag får en tokig spec. Det vet jag ju inte eftersom jag inte själv vet vad jag ansöker om.

Men jag ser det från den ljusa sidan: Mina dagar lär ju räcka rätt länge på det här viset...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: