emma navine

mamma till världens bästa William ♥

Första vaccinationen

Kategori: Allmänt

Så igår var det dags - första vaccinationen. Här och där, lite då och då läser man om griniga ungar, hög feber och andra negativa biverkningar. Jag var minst sagt nervös! Till på köpet hade han varit riktigt stingslig precis hela förmiddagen. Och jag tänkte att det lär ju inte precis bli bättre efteråt...

Vi började med vägning & mätning. 6475 tung, 61 lång. Han följer sin kurva till punkt och pricka :)

Sen fick jag sätta mig med honom i knät, och hjärtat rusade precis som om det var jag själv som skulle bli stucken. Tack och lov så såg jag bara Williams bakhuvud när de stack honom i låren. Alldeles innan log han mot pappa Fredrik, sen kom gallskriket. Superdupermegajätteont i mammahjärtat-skriket. Tänkte i mitt stilla sinne hur fan ska det här gå? Jag hade packat ner mat som sista utväg ifall han inte skulle sluta gråta.

Men min lilla hårding tystnade cirka 40-50 sekunder senare, och innan vi hade lämnat BVC hade han till och med bjudit oss på ett leende!

När vi kom ut till bilen hade han slagit igen sina blå, och han fortsatte att sova i bilstolen i köket en timme efter att vi hade kommit hem. Sen när han vaknade så la jag honom i babygymmet och där inledde han en lång och högljudd diskussion med Laban och Labolina, tills han fick mat vid 20:00 och somnade. Han vaknade 8 timmar senare och ville ha mat för att sedan somna om till 7.

Idag har han lite feber, men är inte speciellt missnöjd ändå. Nu ska vi åka och tvätta hos min mamma, så vi får väl se hur det går :)

Stolt mamma ❤

Kommentarer


Kommentera inlägget här: